Klachtenprocedure Centrum Natuurlijk

Centrum Natuurlijk is een centrum voor trainingen en opleidingen en wil graag leren van de ervaringen van deelnemers. We doen ons best om zo helder en transparant mogelijk te communiceren om wensen, behoeftes en regels op elkaar af te stemmen. Desondanks kan het voorkomen dat u als deelnemer niet tevreden bent, daar hebben wij de onderstaande klachtenprocedure voor.

In eerste instantie

Iedere deelnemer is van harte welkom met feedback. In eerste instantie wordt deze gericht aan de trainer van de opleiding of workshop.

Vervolgens

Heeft u klachten over een opleiding, training, workshop of over de trainer(s) en komt u er in mondeling overleg met de betrokken trainer(s) niet uit, dan kunt u uw klacht per e-mail richten aan het secretariaat via info@centrumnatuurlijk.nl.

Uw klacht wordt volledig vertrouwelijk behandeld.

Behandeling

Uiterlijk binnen 2 werkdagen na binnenkomst van uw mail, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. Daarna nemen wij uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling, met een uiterlijke termijn van 3 weken om tot een afhandeling te komen.

Daarna

Wij zullen er alles aan doen om naar volle tevredenheid van alle partijen tot een oplossing te komen, mocht dit ondanks alle inspanningen niet lukken, dan nemen wij een derde, onafhankelijke en daartoe aangestelde partij in de arm, te weten mevrouw L. Veenstra, te Ermelo, om hierin een bindend oordeel te vellen. Mevrouw Veenstra kan zich hierin laten bijstaan door externe deskundigen.

Wederhoor

De externe partij zal de aangeklaagde zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 10 werkdagen, de klacht schriftelijk voorleggen en hem of haar om zijn schriftelijke reactie vragen.

Toelichting

De externe partij stelt klager en beklaagde in de gelegenheid te worden gehoord over wat in de klacht is verwoord. Zowel de klager als de aangeklaagde kunnen worden verzocht samen, dan wel apart van elkaar te worden gehoord. De externe partij maakt deze beslissing.

Oplossing

Er wordt gestreefd naar  een oplossing waarin de waarden en criteria van beide partijen worden gecombineerd en waar beide partijen tevreden mee zijn. Uitspraken zijn bindend voor zowel klager als aangeklaagde.

Kosten

Bemiddelingskosten: Wanneer een derde partij moet worden ingeschakeld, dan komen de bemiddelingskosten voor rekening van de partij die na de uitspraak in het ongelijk is gesteld.

Termijnen

Mocht de behandeling van een klacht langere tijd gaan innemen dan verwacht, dan zullen wij u daarvan binnen de eerst gestelde termijn op de hoogte brengen en een nieuwe termijn aangeven waarbinnen u de afhandeling kunt verwachten.

Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van 2 jaar bewaard.